Monday, December 6, 2010

Hilangkan Bau Teko Yang Disimpan

sumber google

Salam semua....pernah kah kawan2 mengalami masalah dengan teko. Ia teko buat bancuh air tu. Biasanya bila kita simpan teko lama2 sangat kat dalam almari tu, teko kita akan selalunya berbau. Walau dicuci berulang kali bau itu tetap juga tak nak hilang. Untuk hilangkan bau tu mari kita cuba cara ini. Masukkan sedikit gula pasir ke dalam teko sebelum disimpan. Senang kan. Selamat Mencuba

10 comments:

MADiSYAK said...

Salam!
Satu informasi yang berguna, tetapi mungkin akan menjadi tempat semut berpesta pula.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Benda baru ni !

MamaDaniel said...

wow.. thanks for sharing kak... :)

mala said...

jamu semut pulak nanti

Melor said...

mr madisyak
tak salah untuk mencuba klu berkesan apa salahnya. pasal semut tu x de gula pun mereka bermaharajelela hihihi.

Melor said...

azrina
melor dah cuba berkesan gak cuba sendir la klu nak tahu berkesan ke tak

Melor said...

mamadaniel
berkongsi benda baik kan elok

Melor said...

mala
kira wak bersedekah la kat semut tu.murah rezeki nanti. Wak ikat la muncung teko tu janan kasi semut masuk.

Yati said...

Ye ke ni? Boleh la Yati cuba nanti. Selalu kalau bau almari tu, Yati rendam limau nipis dan air dalam teko. Tapi kena bawak keluar lebih awal la sebelum hari nak pakai.
Boleh la cuba petua Melor ni. Thank you ya. :)

Melor said...

yati
melor pun cuba2 juga mana la tau kut2 boleh di guna pakai. Tak cuba tak tahu dah cuba baru tau kan