19 August 2018

Mini Kurung Berlace Dan Tip Menjahit

kurung moden

Apakahabar senahhhh. Hari ni Cik Melor nak menayang sesambil bercerita dan berkongsi tip jahitan dengan Senah. Nampak tak gambar kat atas tu. Aaaaa itu baju mini kurung berlace yang kita jahit. Biasa la Cik Melor tayang-tayang itu wajib hihihi.

Nak jahit baju mini kurung ni sebenarnya senang je. Tambah pula kain dan lace yang dihantar tak banyak ragam. Untuk baju mini kurung berlace kali ni, customer kita hantar kain italian apa tah. Kain tak lembut macam chiffon tu. Tak de la penat kita mengejar. Kiranya dengar kata situkang jahit la.

Lace yang dihantar pun sama, kurang mengada-ngada. Jadi cepat la kita buat kerja. Cuma lace ni berbiku. Tang biku dia tu keeeeras gila. Cucuk jarum pun 'tok degih'. Jahit lace ni ada banyak cara senah eh. Salah satunya gunakan kehebatan jemari anda.

Untuk lace macam gambar kat atas tu, kita jahit tangan untuk lekatkan dia di baju. Sebab apa kita jahit tangan? sebabnya lace tu kan banyak warna . Kalau jahit mesin terfikir-fikir nak guna benang kaler apa. Untuk selamatkan pandangan atas dan bawah kita jahit tangan dan pandai-pandai la sorok benang di bahagian atas supaya tidak kelihatan. Sebab tu kita kata biku lace tu keras gilerrr.

Pissst...pissst... Kita nak kongsi rahsia untuk mudahkan senah jahit lace ke baju. Caranya senah letak sikit gam di lace tu dan lekatkan ke baju pastu cepat-cepat jahit sekeliling lace. 

Ingat Senah ni rahsia kita-kita je. Jangan kasi tau orang lain tau hihih. Bye


No comments: