22 December 2011

French Barrette Hair Clips

Salam semua..... sehari dua ni melor sibuk menjahit. walaupun bukan jahit apa sangat pun tapi kalau orang punya itu tetap menjadi priority buatku. Perlu bereskan secepat mungkin dan yang pasti kerja yang dibuat perlu kemas dan cantik. Melor tak suka kalau benda yang dibuat dapat komen yang tidak sedap di dengar. Jadi kalau tak mahu berlaku begitu kerja kita mesti buat sebaik yang mungkin kalau ada juga komen2 yang tidak enak di dengar tu nak buat macamana lagi tadah aje la telinga tu.

Kadang-kadang tu bila hari-hari menjahit melor rasa tension Jadi untuk mengurangkan kebosanan dan ketensionan ketika aktiviti menjahit melor ada buat kraf sikit sebagai ready stock CMelor's Shop. Nampak gambo kat atas tu?. Tu la dia kelip rambut di buat mengunakan kain cotton, butang dan juga barrette. Sesuai untuk si comel anda yang berusia 5 tahun kebawah. . Bersaiz 5cm x 5cm. Harga pun tak mahal cuma rm 4 aje.

Kata orang tua-tua kalau dah rezeki tak akan kemana kan. Projek yang tak memakan banyak masa hanya potong kaki seluar, jahit lencana sekolah dan nametag. Permintaan dari customer nampak macam sikit aje tapi kalau dihitung banyak juga la hasilnya. Itu yang ambo suko tu.

Yang ni pula projek yang tertangguh sekian lama sebab melor di serang angin malas nak sentuh mesin jahit. Customer minta jahitkan sarung kusyen yang simple aje.Tuan sarung kusyen jangan marah ya. Kita dah siapkan awak punya tau cuma kita belum hantar aje lagi. Hari tu kita kata nak suruh anak gi hantar tapi tau la budak-budak malas ada banyak laaaa. Nanti kita sendiri gi hantar ya. Jangan marahhhhhh..... nanti cepat berkedut.

6 comments:

gadisBunga™ said...

saya kagum dgn org yg berbakat dalam bidang jahit menjahit ni. cantik pulak tu...

Pn Kartini said...

CAntik!..cute jee klip bunga2 tuu..:)

Cik Melor said...

gadis bunga
terima kasih bakat tu sikit aje

Cik Melor said...

puan kartini
terima ksih. habiskan masa lapang sambil cari rezeki sikit2. Melor juga terima tempahan.

Anonymous said...

Fantastic ωеbsite you havе hеrе but
Ι was сurious if you knеω of
any uѕer discussion forums thаt cover the sаme topiсs talkеd about in this article?
I'd really like to be a part of group where I can get suggestions from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks!

my web page ... http://forum.clockingit.com/profile/FrancisS6

Anonymous said...

Thаnκ you for еvеry other infοrmative ωeb ѕite.

Where else may Ι get thаt type of
infο wгitten in suсh аn idеal manner?

I hаve a venture that І'm just now running on, and I have been on the glance out for such info.

Check out my blog post - V2 Cigs