Monday, January 30, 2017

Anak Pandan Dalam Pasu


pokok pandan

Tengok senah, segarkan anak pokok pandan dalam pasu tu.  Kalau nak tahu itulah anak pokok pandan kita yang baru. Baru lepas godek-godek tanahnya. Ibarat macam kita ni baru dapat baby baru weh. Lepas dah mandi berbedak baru la boleh snap gambar pastu tunjuk ngan senah semua hiihihhi.... 

Tak sabar tunggu anak pandan dalam pasu kita membesar. Bukan apa senah eh, cepat besar cepat la boleh petik buat masak pandan dalam pasu tu. Tak payah lagi membeli daun pandan di giant. Nak pakai sehelai je tapi kena beli sepohon awak senah eh. Membazir je kita rasa.

Bila nak masak susah la senah eh bila pokok-pokok penting takda. Welllll u no mi. Cik melor gemar guna bahan segar untuk masak. Walaupun kita bukan la terer masak pun hahhahaha.....

Apa-pa pun senah eh bagi kita la kan setiap rumah mesti kena ada taman dapur. Selain untuk bekalan segar dan menjamin kesihatan yang penting boleh menjimatkan belanja dapur rumah senah-senah kaaannnn.... Bye.



No comments: