Friday, June 25, 2010

Sungguh Aku Tak Sangka

ADAKAH ANDA RASA HAPPY?
Tag dari Lynn Nasir ~Permaisuri di hati mereka~


Salam semua,

Kali pertama melor di tag org. Sungguh tak ku sangka. Pa2 pun time kacih la Lynn ye, da jugak org ingat kan melor. Ni jawapan dari melor OK.


1. Adakah anda rasa happy sekarang?

70% melor rasa happy. 30% lagi tak sbb hajat belum kesampaian.

2. Kenapa anda rasa happy?

Mcm jugak lynn hidup melor dikelilingi org tersayang setiap hari.

3. Apakah yang boleh membuatkan anda happy???

Kalau hajat yg 30% tu terlaksana.

4. Nyatakan warna yg anda suka.

Pink, yellow and green


Wednesday, June 23, 2010

Tuah

Salam semua,

**Tuah**. Satu perkataan yg selalu jauh dalam hidup melor. Sbb melor rasa diri ni tak sebetuah org lain. Setiap kali melor cuba masuk peraduan @ apa2 je lah yg melibatkan hadiah percuma melor tak pernah berjaya. Cth terdekat la bila kawan2 blogger buat giveaway tu pun tak pernah dpt. Tetapi pada suatu hari melor telah mendapat 1 panggilan dr ibupejabat drypers yg menyatakan melor telah menang peraduan drypers tempat ketiga. Melor mula ye tak percaya. Bila dah caya mau rasa ye melor melompat2 kesukaan. Alhamdullilah rezeki dtg bergolek2. Rupa2 ye diriku ni masih lagi da tuah.

Tuesday, June 22, 2010

Bujangku Bikin Gempak

Gambar terbaru bujang melor didukung oleh paksu ye.


Salam semua,

Hadiah sibujang utk babah tersayang dihari bapa. Nak dijadikan cerita bujang melor hari ni sudah bikin gempak. Dia telah memasukkan sbiji ubat ke dlm lubang hidung ye. Pa lagi melor pun korek la gan penyepit x mahu juga keluar. Last2 melor call Encik suomi kat pejabat supaya balik bwk anak ke klinik. Kena jumpa pakar hidung la pulak. Bwk la si bapa ke spital pakar swasta. Faham2 aje la klu dah swasta. Entah la sejak kebelakangan ni bujang melor ni asyik buat perangai aje. Adakah kerana nak dpt adik maka bujang ku itu berperangai mcm tu @ pun saja nak menguji kesabaran ku aje.


Monday, June 21, 2010

Selamat Hari Bapa

Salam semua,

Rasa sedih jgk krn tak dpt nak mengucapkan hari bapa kat ayah sendiri. Masa da ayah melor kecik lagi tak tahu ttg hari bapa. Bila besar dah celik dunia ayah pula tinggal kan kami buat selama2 ye. Tak dpt la melor merasa keseronokan mcm budak2 yg lain. Jadi di kesempatan ini melor nak ucapkan kepada semua bapa2 yg da kat bumi ni dgn ucapan selamat menyambut hari bapa. Dan tak lupa juga selamat hari bapa pada encik suami krn menjadi bapa yg baik dan cool pada anak2 melor.

Sunday, June 20, 2010

Ala2 Megumpat Gitu


Salam semua,

Kali ni nak cite pasal kisah jiran yg hampir2 terlampau. N3 ni da rasa2 bau mengumpat la ye. Boleh ke melor tulis mcm tu. Tak kira nak tulis gitu gak.

Kisah ye gini dulu hamba Allah ni duduk bjiran la gan melor. Selama beberapa thn gak la melor dok menahan sabar gan dia. Dia skeluarga memang npk baik klu melor cite gan org compen org x caya ckp melor. Gigi ye lebih lembut dr lidah cam jeli buah campuran dlm tin gitu manis n menyelerakan. Melor punya la buat baik gan dia tapi kat belakang dia tikam melor gan gunting cap ayam. Habis org pandang serong gan melor. Allah tu maha kaya sekarang sdikit demi sdikit tembelang dia skluarga dah kelihatan. Baru la org buka mata. Cuma rasa tkilan skit krn perbuatan dia tu telah memberi kesan dlm hidup melor. Tetapi da baik ye jgk sbb melor blh kenal sapa yg blh dibuat kwn dan sapa yg x blh dibuat kwn.

Tindakan terbaik yg melor buat adalah mejauhkan kluarga melor dari kluarga dia. Tapi cite2 ttg kisah dia tetap gak singgah ke telinga melor ni. Skrg ni dia skeluarga dok la bgadoh gan jiran yg lain lak. Cam2 hal di buat nak sakit kan hati org. Memang sifat dia skeluarga tak senang hati klu npk org lebih dr dia. Tak tahu la sampai bila mereka tu nak duk cam tu.

Sekian tamat sudah sesi mgumpat kali ni.

Saturday, June 19, 2010

Kisah Aku Dan Petai

Salam semua,

Sapa x kenal gan petai melor rasa smua org mesti tahu kan. Maklum la ulam paling glamour kat tempat kita ni. Glamour ke? Bagi melor glamour la jugak sebab semua org kenal ulam ni. Petai jugak blh dimasak dgn berbagai2 resepi @ dimakan mentah. Emmmm yum, yum sedap ye.

Ni nak cite pasal mkn petai. Melor ni tak la brapa suka makan petai. Mungkin krn ragam pembawak budak melor terasa nak mkn petai. Nampak sedap aje petai tu. Nak dijadikan cerita tak bergambar 2,3 hari lps melor teringin la nak mkn petai di + gan ulam2 lain, Maka 3 ulas petai pun menjadi la hidangan santapan tengahari melor di cicah gan sambal belacan. Best giler. Tapi lps aje mkn terus melor deman, berdenyut2 kepala mcm nak pecah. 2 hari jgk le melor mcm org deman. Itu la masalah yg x dpt melor atasi. Terpikir camana agak ye org yg fanatik gan petai tu mk.

Friday, June 11, 2010

Siapa Saya


Salam semua,

Dah lama tanam tapi melor tak tahu akan nama bunga ni. Cari dalam buku pun tak berjumpa info ttg bunga ni. Abg google pun tak boleh bagitahu gak. Da sapa2 yg tahu nama bunga ni boleh la bagitahu melor ye.


Monday, June 7, 2010

Sunyi Nyaaaaaaaa,,,,,,,,


Salam semua

Rasa sunyi yg teramat sbb 2, 3, hari ni rumah melor ramai tetamu. Smua tetamu dah balik. Bonda melor yg terakhir bertolak tadi. Anak2 pun dah tido. Tinggal la melor sorang2 dpn pc ni di temani dgn batuk2 yg entah bila nak berhenti. Sebenar ye melor blm baik betul gi tapi hati rindu gan teman2 maka tangan pun mula la menekan keyboard. Lagi pun inilah Dunia Cmelor klu tak menaip terasa sunyi ssgt. Agak2 gambar tu sesuai tak gan tajuk n3 kali ni. Klu tak kene tu buat2 la mcm sesuai saja2 tuk cuci mata ye. Selamat bercuti tuk semua dr melor.