Saturday, June 19, 2010

Kisah Aku Dan Petai

Salam semua,

Sapa x kenal gan petai melor rasa smua org mesti tahu kan. Maklum la ulam paling glamour kat tempat kita ni. Glamour ke? Bagi melor glamour la jugak sebab semua org kenal ulam ni. Petai jugak blh dimasak dgn berbagai2 resepi @ dimakan mentah. Emmmm yum, yum sedap ye.

Ni nak cite pasal mkn petai. Melor ni tak la brapa suka makan petai. Mungkin krn ragam pembawak budak melor terasa nak mkn petai. Nampak sedap aje petai tu. Nak dijadikan cerita tak bergambar 2,3 hari lps melor teringin la nak mkn petai di + gan ulam2 lain, Maka 3 ulas petai pun menjadi la hidangan santapan tengahari melor di cicah gan sambal belacan. Best giler. Tapi lps aje mkn terus melor deman, berdenyut2 kepala mcm nak pecah. 2 hari jgk le melor mcm org deman. Itu la masalah yg x dpt melor atasi. Terpikir camana agak ye org yg fanatik gan petai tu mk.

8 comments:

piewahid said...

ini komen peminat petai:
mmg sdp dgn mcm2 cara makan. (ulam, tumis tempoyak, jeruk, campur ikan bakar dsnya)
apakan daya gigi dh goyang, kepala berdenyut dan tandas berbau. sikit2 boleh la...

Pn Kartini said...

Salam ..:)
Pembawaan budak??ooo..biasalah tu kan..:):)
Kadang2 apa yg kita suka makan dulu..tup2 jadi meloyakan..
Dan sebaliknya..apa2 yg kita tak biasa..tup2 mengidamlah pulakk..:):)

Pe2 dear..moga jaga diri yaa...:):)Moga sihat sentiasa..:):)Take care:)

maiyah said...

hehe.. sy minat petai ni, tp melor x biasa mkn tu yg jd camtu.. cuba mkn slalu ngeeeee pepandai je kan kan.. jgn mare..

ikutsukakoi said...

salam,

mula-mula memang gitu,
kalau dah biasa'
sedap buat pembuka selera.

Melor said...

mr piewahid
mesti kat area sana murah kan petai ye. dikl ni mahal yg amat

Melor said...

puan kartini
mcm2 pembawak budak kali ni. nak mkn kambing, petai, rojak mamak dll sdgkan melor xmkn sblm ni. Ni nak kene layan lagi nak mkn masakan ala cina pulak sblm bersalin bulan depan

Melor said...

maiyah
entah la dari dulu dok cuba, asal mkn je melor mesti ala2 deman gitu. melor rasa nak jumpa maiyah la, rasa ye tempat tinggal kita berdekatan. pa fikir maiyah

Melor said...

ikutsukakoi
time kacih singgah rumah melor. melor mmg suka mkn ulam. cuma petai, jering, kerdas je tak boleh mudah demam.tapi kekadang tu teringin bila tgk org mkn.